Οι θρησκευτικές διαφωνίες μου με την ακροδεξιά

Ο ακροδεξιός συντηρητικός “ελληνικός” εθνικισμός ταυτίζει το έθνος με την θρησκεία και συγκεκριμένα με την ορθοδοξία. Έλληνας για αυτό τον εθνικισμό σημαίνει ορθόδοξος. Με αυτή την άποψη διαφωνώ θρησκευτικά , φιλοσοφικά, πολιτικά και ιστορικά.

Πολιτικά διαφωνώ με την ταύτιση μιας οποιασδήποτε πεποίθησης θρησκευτικής με την εθνοφυλετική πραγματικότητα και την αρχή του έθνους κράτους. Δεν συμφωνώ επίσης ότι η πολιτική κοινωνία και το έθνος κράτος πρέπει να υπάγονται στο χριστιανικό δόγμα ή σε οποιοδήποτε άλλο δόγμα θρησκευτικό αλλά στην ελευθερία της συνείδησης των πολιτών. Ως εκ τούτου προτείνω πλήρη διαχωρισμό του κράτους και της πολιτικής κοινωνίας από τα θρησκευτικά δόγματα και τις οργανώσεις αυτών καθώς και απομάκρυνση όλων των δογμάτων τους από την παιδεία. Ο χώρος της παιδείας πρέπει να είναι χώρος της ελευθερίας της σκέψης και της δημιουργίας και όχι το πεδίο θρησκευτικής προπαγάνδας κάθε λογής παπάδων κάθε λογής θρησκείας.

Ιστορικά διαφωνώ διότι ο χριστιανισμός επεβλήθη δια της βίας των αυτοκρατόρων της ανατολικής ρώμης (βυζάντιο) και όχι όπως διατείνονται οι προπαγανδιστές της ορθοδοξίας ότι έγινε η μετάβαση με ειρηνικό τρόπο και άλλα τέτοια. Προκαλώ για το θέμα αυτό την επιστημονική έρευνα στα πλαίσια της θρησκειολογίας που πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία και να αντικαταστήσει το μάθημα των θρησκευτικών.

Θρησκευτικά διαφωνώ διότι πολλοί έλληνες σημερινοί και όχι αρχαίοι δεν είναι χριστιανοί αλλά έχουν διάφορες πεποιθήσεις. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα παρατηρείται η επιστροφή και αναστήλωση της πατρώας θρησκείας των θεών που αποτελεί εθνική παράδοση και γνήσιο δημιούργημα της ελληνικής ψυχής. Συνεπώς έχουν κάθε δικαίωμα οι τιμούντες τους πατρώους θεούς να ασκούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα στους ναούς των πατέρων μας που σήμερα είναι υπό την κατοχή των χριστιανών και του κράτους που είναι αδιαχώριστο με την ορθοδοξία.

Φιλοσοφικά διαφωνώ διότι απορρίπτω εξ αρχής την εξ αποκαλήψεως “αλήθεια” και προτάσσω την ελευθερία της σκέψης. Θεωρώ μάλιστα την θρησκεία της αποκάλυψης ως σύστημα βίας επί των συνειδήσεων που συνταιριασμένη με την πολιτική εξουσία μετατρέπεται σε φατριαστική τυραννία.

Τούτων δοθέντων στηρίζω το κοσμικό κράτος και την ανεξιθρησκεία.

Λουκάς Σταύρου