Λουκάς Σταύρου
2024-03-19T19:25:49Z
https://lukestavrou.com/
Λουκάς Σταύρου
info@lukestavrou.com
Copyright © 2024 Λουκάς Σταύρου. All rights reserved.
Πίστη, εκκλησία και ιερατείο
2024-03-09T00:00:00Z
2024-03-09T00:00:00Z
https://lukestavrou.com/2024/03/09/pisti-ekklisia-ieratio/
<p>Η πίστη δεν είναι μια γνωσιολογική ιδιότητα της ψυχής ή της συνείδησης που να κινείται αφεαυτής στην ζήτηση της αλήθειας την οποία μάλιστα αλήθεια αδυνατεί να προσεγγίσει η νόηση και ειδικότερα η λογική ανάλυση των πραγμάτων.</p>
<p>Αν υπήρχε αυτή η ιδιότητα της πίστης όλοι οι άνθρωποι θα οδηγούνταν αλάνθαστα προς μια και μοναδική αλήθεια όπως οδηγούνται στις λογικές αλήθειες και πιο συγκεκριμένα στις μαθηματικές αλήθειες.</p>
<p>Συνεπώς η πίστη είναι μια κατάσταση της ψυχής που προσομοιάζει στην συνήθεια και συνοδεύεται πάντα από ένα αντικείμενο πίστης.</p>
<p>Την συνήθεια αυτή και το αλληλένδετο με αυτήν αντικείμενο ή παραμύθι δεν την απέκτησαν οι άνθρωποι από ελεύθερη επιλογή αλλά διότι τους το επέβαλε η εξουσία.</p>
<p>Η εξουσία τους είπε ότι αυτό και αυτό θα πιστεύετε και μάλιστα όσοι διαφωνούσαν έχαναν τα κεφάλια τους.</p>
<p>Έτσι αυτό που οι τωρινοί πιστοί θεωρούν ως επιλογή ελευθερίας δεν είναι παρά ένα προϊόν εξουσιασμού και παλαιοτέρας βίας πάνω στους προπάτορες που έφτασε σε αυτούς μέσα από την παράδοση της υποτέλειας.</p>
<p>Η πίστη ως παραμύθι της εξουσίας πάνω στους σκλάβους επιβλήθηκε μέσω της συνεργασίας της πολιτικής εξουσίας και του ιερατείου που ανάλογα με τα πολιτικά συμφέροντα άλλαζε κατά τόπους και το περιεχόμενο του εξουσιαστικού παραμυθιού της πίστης.</p>
<p>Πίστεις υπάρχουν τόσες όσες και τα αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα των κοινωνιών.</p>
<p>Η πίστη με όλο το συνονθύλευμα των πιστών και των εξουσιαστών και των συμφερόντων τους έλαβε την ονομασία εκκλησία που είναι μια μορφή πνευματικής επισκίασης και διαιώνισης της πελατείας.</p>
<p>Η εκκλησία είναι μια πνευματική φυλακή που μέσα είναι κλεισμένοι οι πιστοί μαζί με τους ελεεινούς θαυματοποιούς όπως στο μύθο του σπηλαίου της Πλατωνικής πολιτείας.</p>
<p>Η εκκλησία συντηρεί το παραμύθι και το θέατρο των σκιών για να παραμένουν οι αλυσοδεμένοι ευχαριστημένοι μέσα στα δεσμά τους.</p>
<p>Το ιερατείο αναδεικνύεται μέσα από την μάζα των πιστών και έχει ξεκάθαρη γνώση των οφελημάτων της εξουσίας του.</p>
<p>Άθλιοι εχθροί της νόησης και κάθε αλήθειας που δεν έχει την ανάγκη να στηρίζεται σε ιερατεία και μαγγανογητέματα, αγιαστούρες και λιβάνια.</p>
<p>Αν αυτή η κατάσταση κρίνεται ως προς την χρησιμότητα της για την συνοχή της κοινωνίας είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Θεωρώ όμως πως τέτοιου είδους συνοχή κανένας ελεύθερος και φυσικός άνθρωπος δεν θα μπορούσε να την υποστεί.</p>
<p>Λουκάς Σταύρου</p>
Η πατρίδα ως το ενταύθα των θεών μας
2023-06-22T00:00:00Z
2023-06-22T00:00:00Z
https://lukestavrou.com/2023/06/22/patrida-entaftha-theon/
<p>Ο ελληνικός πολυθεϊσμός είναι ένας τρόπος εννόησης και βίωσης του Κόσμου όπου αναδεικνύεται η θρησκευτική σύνδεση του Νου και της καρδιάς με τον περιέχοντα κόσμο.</p>
<p>Μέσα από την εννόηση και το βίωμα, η πατρίδα καθίσταται ο τόπος φανέρωσης της θεϊκής ωραιότητας και δεν μπορεί να εκληφθεί ως τόπος εξορίας και καταδίκης, ως τόπος πτώσης από κάποια ιδανική κατάσταση όπως διδάσκει ο εβραϊκός μύθος.</p>
<p>Η δική μας πατρίδα φανερώνει την θεϊκή ενέργεια σε όλες της τις λεπτομέρειες, στα βουνά και την θάλασσα, στα ποτάμια και τους αγρούς και εκεί διανοίγεται η οδός προς τους θεούς η “άνω κάτω μια και ωυτή” κατά τον Ηράκλειτο, η μαιανδρικώς αμφιβαίνουσα (αγχιβασίειν).</p>
<p>Ο ελληνικός πολυθεϊσμός είναι η λατρεία της γης μας , της πατρίδας που φτάνει έως τα βάθη του ουρανού, έως τα βάθη της ενέργειας της κοσμικής Νόησης και των θεών.</p>
<p>Έτσι συντελείται ο πανίερος δεσμός του Έλληνα ανθρώπου με τον Κόσμο.</p>
<p>Είναι και θεοί ενταύθα.</p>
<p>Ως εκ τούτου ο πόλεμος για την υπεράσπιση της γης μας είναι πανίερος. Διότι είναι πόλεμος υπέρ της ελεύθερης εμβίωσης του κόσμου μας και της εμπράγματης ελευθερίας μας που ανορθώνεται ως πολιτισμικό γεγονός επί της πατρώας γης.</p>
<p>Για το άροτρο και τον βωμό και για ότι θα κληροδοτήσουμε στα παιδιά μας προστατεύοντας την ράτσα μας.</p>
<p>Λουκάς Σταύρου</p>
Ορισμός του έθνους και του εθνικισμού
2023-06-17T00:00:00Z
2023-06-17T00:00:00Z
https://lukestavrou.com/2023/06/17/orismos-ethnus-ethnikismu/
<p>Το έθνος είναι ένα υπερσύστημα επιβίωσης και συλλογικής ταυτότητας συναποτελούμενο από πολλά υποσυστήματα τοπικών οργανικοτήτων που φτάνουν μέχρι το υποσύστημα της οικογένειας.
Το έθνος είναι ένα πολύπλοκο σύστημα δράσης στο πεδίο που διεξάγεται ο αγώνας της επιβίωσης.
Το έθνος είναι οργανικό δημιούργημα της φύσης και της φυλής στην ιστορική της πορεία και ως εκ τούτου είναι δημιούργημα αρχετυπικό με φυσική συνοχή.
Φυσικό θεμέλιο του έθνους είναι η φυλή ή το γένος πάνω στο οποίο δομείται ο πολιτισμός.</p>
<p>Κυρίαρχα στοιχεία της φυσικής συνοχής είναι:
η συγγένεια αίματος, το σύμπλεγμα συμφερόντων και κυριαρχίας στο χώρο ενάντια σε ξένα συμπλέγματα συμφερόντων, ο κοινός τρόπος και η γλώσσα με κοινούς κανόνες επικοινωνίας και συμπεριφοράς.</p>
<p>Το έθνος τίθεται στην ύπαρξη στη σχέση του με την κυριαρχία επί του εδάφους που αποτελεί και την πατρίδα ως πατρώα γη παραδεδομένη από γενεά σε γενεά.
Η κυριαρχία επί του εδάφους προϋποθέτει λαόν ελεύθερο και πολιτεία ευνομούμενη.
Ο εθνικισμός είναι η συνειδητοποίηση του υπερσυστήματος ταυτότητας και επιβίωσης μέσα στην ιστορία που επιτάσσει τον αγώνα υπεράσπισης του.
Ο εθνικιστής είναι η συνειδητή δράση υπέρ του εθνικού υπερσυστήματος προς διατήρηση και διαιώνιση του.
Ποια είναι εκείνα τα στοιχεία που συνθέτουν και διατηρούν το υπερσύστημα;</p>
<ol>
<li>
<p>Η υπεράσπιση της φυλής και η συνέχιση της μέσα από την εθνική ενδογαμία και την οικογένεια η οποία οικογένεια είναι ένα υποσύστημα θεμελιακό του εθνικού υπερσυστήματος.</p>
</li>
<li>
<p>Η υπεράσπιση της πατρώας γης, δηλαδή της πατρίδος και η αδιάκοπη άσκηση κυριαρχίας επί αυτής που σημαίνει πολεμική ισχύ. Ο εθνικισμός και ένοπλος λαός είναι αξίες αλληλένδετες.</p>
</li>
<li>
<p>Η λαϊκή κυριαρχία που ισοδυναμεί με την άσκηση νομοθετικής και εκτελεστικής εξουσίας που να εκφράζει την λαϊκή βούληση όπως αυτή διαφοροποιείται κατά τόπους και κατά εργασιακά συστήματα συμφερόντων.
Ο λαός δεν είναι αφηρημένη έννοια πλήθους αλλά δομείται από συνθέσεις κοινοτήτων και εργασιακών συμφερόντων που η εναρμόνιση τους επαφίεται στον νόμο.</p>
</li>
<li>
<p>Η υπεράσπιση του λαϊκού κράτους και η συντριβή κάθε συγκέντρωσης εξουσίας σε λίγα χέρια.</p>
</li>
<li>
<p>Η υπεράσπιση της εθνικής κυριαρχίας έναντι ξένων υπερσυστημάτων εξουσίας και συμφερόντων.</p>
</li>
<li>
<p>Η δημιουργία και προάσπιση της πολιτείας του δικαίου που ορίζεται ως ελευθερία πραγμάτωσης του εν δυνάμει της ανθρώπινης φύσης χωρίς ταξικούς περιορισμούς και οικονομικά εμπόδια.
Τούτο ισούται με παιδεία απελευθερωτική και οικονομία δημιουργική και διανεμητική ώστε όλος ο λαός να ευημερεί και να απωθείται η φτώχεια και η εξαθλίωση.</p>
</li>
<li>
<p>Η υπεράσπιση της υγείας του λαού που εδράζεται στην υγιεινή διατροφή και στην άσκηση του σώματος παιδιόθεν.</p>
</li>
<li>
<p>Η υπεράσπιση της πνευματικής κληρονομιάς και η ανεμπόδιστη πρόσβαση του λαού σε αυτή χωρίς παραμορφώσεις και εξουσιαστικές ερμηνείες.
Η πνευματική εθνική κληρονομιά είναι η βάση πάνω στην οποία κτίζεται το καινούριο οικοδόμημα των γενεών σε συνθήκες ελευθερίας του λόγου. Η πνευματική κληρονομιά είναι το θεμέλιο της εθνικής ταυτότητας.</p>
</li>
<li>
<p>Η Η ηθική του κοινωνισμού και του ηρωισμού που εκδηλώνεται ως αλληλεγγύη μεταξύ των ομοίων, υπέρβαση του ατομικισμού και αγωνιστικότητα που υψώνεται στο ήθος της φάλαγγας και της θυσίας.</p>
</li>
</ol>
<p>Το έθνος δεν είναι προϊόν κοινωνικού συμβολαίου αλλά μορφή της φύσης και ως εκ τούτου εμποτισμένη με πνεύμα αιωνιότητας.</p>
<p>Λουκάς Σταύρου</p>
Ο μηδενισμός όλων των νοημάτων
2023-06-08T00:00:00Z
2023-06-08T00:00:00Z
https://lukestavrou.com/2023/06/08/midenismos-tvn-noimaton/
<p>Σώμα και νους είναι μορφές και δράσεις ή συστήματα αλληλένδετα.</p>
<p>Όπως το σώμα είναι σύνολο συστημάτων ταχυτήτων έτσι και ο Νούς.</p>
<p>Δεν νοείται Νους χωρίς σώμα.</p>
<p>Ο ανθρώπινος νους έχει ως σώμα του το ανθρώπινο σώμα στη σχέση του με το περιέχον το οποίον απειρίζεται.</p>
<p>Ο κοσμικός νους έχει ως σώμα του τον κόσμο.</p>
<p>Η νόηση είναι κοσμικό γεγονός και ως εκ τούτου η ανθρώπινη νόηση είναι επέκταση της κοσμικής.</p>
<p>Η δράση της νόησης είναι γεγονός ουράνιο και συμπαντικό. Ενώ η δράση του σώματος περιορίζεται στην εξατομικευμένη μορφή που ανήκει στην πολλαπλότητα.</p>
<p>Ο νους είναι σύνθεση υψηλών ταχυτήτων που υπερβαίνουν την ταχύτητα του φωτός.</p>
<p>Τούτο αποδεικνύεται από την κατανόηση της απειρότητας και της ολότητας πράγμα που θα ήταν αδύνατο να συμβεί με πεπερασμένες ταχύτητες.</p>
<p>Ο κοσμικός νους είναι ταχύτητα που δημιουργεί κόσμο δια της σκέψης και του οράματος ενώ ο ανθρώπινος νους στερείται της άμεσης επενέργειας στα πράγματα. Ο ανθρώπινος νους στο δεδομένο εξελικτικό στάδιο δεν είναι γενεσιουργός αλλά γνωρίζων.</p>
<p>Η γνώση του ανθρώπινου νου είναι πληροφορία μεταφερόμενη στον κοσμικό νου.</p>
<p>Εξ ου και το νόημα της ανθρώπινης ύπαρξης αλλά και κάθε ύπαρξης να μεταβιβάζει πληροφορία στο κοσμικό αυτοσυνείδητο και αυτενεργό υποκείμενο.</p>
<p>Το νόημα δεν είναι κάτι που μετατίθεται σε μελλοντικό χρόνο αλλά αιωνίως παροντικό.</p>
<p>Ακόμα και η σωματική ηδονή περιέχει κοσμικό νόημα.
Ο κόσμος παράγει ηδονή διαφόρων βαθμών όπως σωματική, αισθητική, ηθική, συγκινησιακή, ποιητική, νοητική.
Η ηδονή είναι ο βαθύτερος λόγος του κόσμου.</p>
<p>Η δράση της κοσμικής νόησης είναι ηδονική. Έχει ως αίτιο την ηδονή. Αίτιον γενεσιουργό και τελικό σκοπό.</p>
<p>Ύψιστη ηδονή της γενεσιουργού νοήσεως είναι η δημιουργία η οποία μεταβαίνει στους θεούς που είναι οι οντικές αρχετυπικές ροπές της νόησης και φτάνει ως τα εξατομικευμένα δημιουργικά όντα της πολλαπλότητας.</p>
<p>Όμως στην περιοχή της πολλαπλότητας επικρατεί ως εκδήλωση της αδιάκοπης ορμής του γίγνεσθαι ο ανταγωνισμός και ο αιώνιος πόλεμος για την επιβίωση και την εμβίωση της ηδονής.</p>
<p>Έτσι σε αυτό το πεδίο της ύπαρξης η ηδονή διασταυρώνεται με την οδύνη.</p>
<p>Η ατομική ύπαρξη στην ανταγωνιστική πολλαπλότητα των μορφών του γίγνεσθαι είναι μια στιγμή της καθολικής ορμής της ζωής και των πολλαπλών σχέσεων και συστημάτων της.</p>
<p>Στο ανθρώπινο επίπεδο η ανώτερη κατάσταση είναι η κατανόηση του δράματος και η απελευθέρωση από κάθε εσωτερικό καταναγκασμό μέχρι την κατάκτηση της αταραξίας.</p>
<p>Στην αταραξία που είναι κατάσταση γνώσης και αυτογνωσίας ευρίσκεται η ηδονή της θέασης του μεγάλου δράματος του κόσμου.</p>
<p>Ο μηδενισμός όλων των νοημάτων της ατομικότητας είναι η ύψιστη κατάσταση της πνευματικότητας και εσωτερικότητας επί της οποίας εδράζεται η συνείδηση του σοφού, στο πόλεμο και την ειρήνη στη ζωή και στο θάνατο.</p>
<p>Από αυτή την βάση μπορεί να εκκινήσει μια δημιουργική δράση που εξομοιώνεται με την υπέροχη δημιουργική δράση της κοσμικής νόησης και των θεών. Μια δράση που δεν επιδιώκει ούτε κτήση ούτε κατάκτηση και που αποτελεί ύμνο στην δημιουργία και την δημιουργημένη ωραιότητα.</p>
<p>Κατάφαση και συμμετοχή στο αιώνιο παιχνίδι της δημιουργίας που υπερβαίνει την ατομικότητα και τις ηδονοθηρικές επιδιώξεις της.</p>
<p>Δημιουργία όμως σημαίνει κατάφαση στον πόλεμο αλλά από το ύψος της ουράνιας νόησης.</p>
<p>Λουκάς Σταύρου</p>
Το σύστημα της ολιγαρχικής ισχύος
2023-06-03T00:00:00Z
2023-06-03T00:00:00Z
https://lukestavrou.com/2023/06/03/to-sistima/
<p>Με τον όρο σύστημα εννοούμε το σύνολο των δομών που διασφαλίζουν τον ολιγαρχικό καταμερισμό ισχύος, δηλαδή της εξουσίας και του πλούτου.</p>
<p>Στο σύστημα περιλαμβάνονται:</p>
<ol>
<li>
<p>το πολίτευμα της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας με τα κόμματα και το κομματοκρατούμενο κοινοβούλιο και τις διάφορες αυτονομημένες εξουσίες.</p>
</li>
<li>
<p>οι συνδικαλιστικές οργανώσεις που και αυτές ελέγχονται απο τα κόμματα.</p>
</li>
<li>
<p>η υπερεξουσία του τραπεζικού συστήματος η οποία μάλιστα έχει συνδεθεί με το ευρωπαϊκοενωσιακό τραπεζικό σύστημα που αποτελεί το οικονομικό υπερκράτος.</p>
</li>
<li>
<p>η εκκλησία που συντηρεί την κρατική αλήθεια και διαμορφώνει την συνείδηση των υπηκόων.</p>
</li>
<li>
<p>η κρατική γραφειοκρατία που περιστρέφεται γύρω απο τον άξονα της φορολογικής επιβολής και βίας.</p>
</li>
<li>
<p>η οργανωμένη κρατική παιδεία που ρυθμίζει τον τρόπο σκέψης, αξιολόγησης και γνώσης ώστε να είναι όλα συμβατά με τον καταμερισμό της ισχύος και σφραγίζει τις ψυχές με την κρατική ταυτότητα.</p>
</li>
<li>
<p>η οργάνωση απονομής της δικαιοσύνης που διασφαλίζει την ταξική ανισότητα και τα συμφέροντα της ολιγαρχίας υποστηριζόμενη από το μονοπώλιο της αστυνομικής βίας και των φυλακών.</p>
</li>
<li>
<p>οι διάφορες οργανώσεις φανερές και μυστικές, χρηματοδοτούμενες από το κράτος και το υπερκράτος, προπαγάνδας και επέκτασης της κυριαρχίας πάνω στη συνείδηση του λαού.</p>
</li>
<li>
<p>ο στρατός που χωρίς να είναι συνδεδεμένος με την λαϊκή βούληση είναι ένα άβουλο σώμα στα χέρια της αυτονομημένης πολιτικής εξουσίας που υπηρετεί ντόπια ολιγαρχικά συμφέροντα και ξένες γεωπολιτικές επιλογές.</p>
</li>
<li>
<p>ο λαός ως ένα σύνολο ψηφοφόρων χωρίς διαρκή πολιτική βούληση που πάνω του ασκείται η εξουσία.</p>
</li>
</ol>
<p>Όταν μιλούμε για ανατροπή του συστήματος πρέπει να εννοούμε την κατάργηση των δέκα κεντρικών παραμέτρων που αποτελούν την ραχοκοκαλιά του και την αντικατάσταση τους από νέες δομές, νέες αξίες, νέους σκοπούς.</p>
<p>Από τις δέκα παραμέτρους που ανέφερα καμιά δεν αξίζει να παραμείνει.</p>
<p>Ένας νέος τρόπος αναδιανομής της ισχύος υπέρ του λαού θα καθορίσει το περιεχόμενο του νέου επαναστατικού πολιτεύματος το οποίον ονομάζω Κοινοτιστικό πολίτευμα.</p>
<p>Για την ανατροπή και αντικατάσταση του συστήματος θα αναφερθώ σε άλλο άρθρο.</p>
<p>Λουκάς Σταύρου</p>
Ελληνικός Χριστιανισμός
2023-05-07T00:00:00Z
2023-05-07T00:00:00Z
https://lukestavrou.com/2023/05/07/ellinikos-xristianismos/
<p>Ο πρώτος που καταφέρθηκε ενάντια στο θεό των Εβραίων είναι ο Ιησούς Χριστός και τούτο καταγράφεται στο κατά Ιωάννην ευαγγέλιο.</p>
<p>Όπου η σχέση του Λόγου και του γίγνεσθαι είναι αιώνια και κατά συνέπεια δεν νοείται εξωκοσμικός θεός δημιουργός.</p>
<p>Η άρνηση της αργίας του Σαββάτου από τον Ιησού υπήρξε η κυριότερη αιτία της καταδίκης του και η άρνηση αυτή σημαίνει ότι η δημιουργία ούτε άρχισε ούτε τελειώνει. Δεν υπάρχει τέλος της δημιουργίας και ανάπαυση.</p>
<p>Ο Λόγος_Ιησούς φαίνει εν τη σκοτία και δεν καταβάλλεται από αυτή. Που σημαίνει ότι η σκοτία είναι ενεργός δύναμη του όντος.</p>
<p>Ο Λόγος με λίγα λόγια είναι ενδοκοσμικός και συναιώνιος του κόσμου.</p>
<p>Συνέπεια αυτού είναι η πολλαπλότητα της μορφογενετικής εκδήλωσης του κόσμου που δεν αναιρεί τον πολυθεϊσμό.
Ο Λόγος ως υιός πραγματώνει στο διηνεκές το βαθύτατο και μυστηριακό όραμα του Νου-πατρός.</p>
<p>Ο Λόγος-υιός είναι το εν ενεργεία όραμα του βάθους που είναι πατήρ.</p>
<p>Ενώ το Άγιο πνεύμα είναι η αιώνια μέριμνα και δωρεά προς τα όντα και τις μαχόμενες ψυχές στον μεγάλο αγώνα της δημιουργίας.</p>
<p>Ελληνικός παγανιστικός χριστιανισμός ενάντια στον ιουδαιοχριστιανισμό όλων των δογμάτων.</p>
<p>Υ.Γ. Θα μπορούσε να υπάρχει ένας χριστιανισμός συμβατός με τον ελληνικό πολιτισμό και βασισμένος στα πρώτα κείμενα.</p>
<p>Όμως επικράτησε ιστορικά η εδραίωση του χριστιανισμού στον ιουδαϊσμό που συνοδεύτηκε από μια μακραίωνη συνωμοσία κατά του ελληνισμού καταγεγραμμένη στις ατελείωτες καταστροφές και την βία κατά των Ελλήνων και του ελληνικού πολιτισμού.</p>
<p>Έτσι ο χριστιανισμός έγινε το όχημα του εξιουδαϊσμού της δύσης και επικράτησε ως ιουδαιοχριστιανισμός με όλα τα παρακλάδια του όπως, της ορθοδοξίας, του καθολικισμού και του προτεσταντισμού για να αναφέρω τα επικρατέστερα.</p>
<p>Για την αναγεννώμενη ελληνική αυτονομία, στο πνεύμα, στη γεωπολιτική και την οικονομία, η προσπάθεια δημιουργίας ενός ελληνικού χριστιανισμού και απόσεισης του ιουδαιοχριστιανισμού καθίσταται επιτακτική.</p>
<p>Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας ελληνικός χριστιανισμός συμβατός με την φυσική θρησκεία και φιλοσοφία των Ελλήνων.</p>
<p>Η μεγάλη ιδέα του ελληνισμού, το Κοινόν Ελλήνων, δεν μπορεί να ευδοκιμήσει πάνω στην βάση του ιουδαιοχριστιανισμού και της αντιπαλότητας τόσο μεταξύ των δογμάτων του όσον και κατά του ελληνικού πνεύματος.</p>
<p>Πολιτικό καθήκον του Πανελληνισμού είναι η εναντίωση στον ιουδαιοχριστιανισμό και η μετάβαση σε ένα ελληνικό χριστιανισμό.</p>
<p>Λουκάς Σταύρου</p>
Σκέψεις πέρα από τα κατεστημένα ιδεολογήματα
2023-02-25T00:00:00Z
2023-02-25T00:00:00Z
https://lukestavrou.com/2023/02/25/skepseis-pera-apo-ta-katestimena/
<p>Αναλυτικά μπορούμε να διαχωρίσουμε την Νόηση σε τέσσερεις εκφάνσεις οι οποίες όμως είναι αδιαχώριστες στη πραγματικότητα τους.</p>
<p>Οι τέσσερεις εκφάνσεις της Νόησης είναι, η λογική νόηση, η αισθητική νόηση, η ηθική νόηση και η βουλητική νόηση.</p>
<p>Η νόηση στο σύνολο της στηρίζεται στην πρωταρχική ορμή της ζωής που είναι άμεσα απορρέουσα από το σώμα και τις ορμές του.</p>
<p>Νόηση χωρίς σώμα είναι αδιανόητη.</p>
<p>Το ερώτημα που τίθεται είναι αν η νόηση είναι ένα συμβάν της εξέλιξης του σώματος ή αν είναι αποτέλεσμα της ένωσης του σώματος με μιαν άλλη ροπή και αιτία κίνησης που ονομάζουμε ψυχή.</p>
<p>Στη πρώτη περίπτωση εννοούμε πως το σώμα στην εξελικτική του πορεία δημιουργεί το γεγονός της νόησης και όταν λέμε σώμα εννοούμε επίσης την σχέση του ανθρώπινου σώματος με το σύμπαν. Διότι δεν μπορεί να τεθεί Α χωρίς το περιέχον αυτού που είναι παν μη Α.</p>
<p>Τούτο σημαίνει πως η νόηση είναι συμπαντικό φαινόμενο που δεν είναι δυνατό να απαντάται μόνο στην ανθρώπινη διάσταση αλλά και στην συμπαντική. Δηλαδή διάφορα συμπαντικά σύνολα ή αστρικά υποσύνολα ή συστήματα παράγουν νόηση που έχει ως σώμα της αυτά τα συστήματα.</p>
<p>Αυτή η δημιουργημένη συμπαντική νόηση με την σειρά της επεμβαίνει στην πορεία των πραγμάτων και δίνει νοητικές κατευθύνσεις και σκοπούς.</p>
<p>Στη δεύτερη περίπτωση όπου το νοητικό γεγονός είναι αποτέλεσμα ένωσης του σωματικού με την κίνηση της ψυχής είμαστε υποχρεωμένοι να δεχτούμε μια κατάσταση εξελικτικής φάσης της σωματικότητας που μπορεί να δεχθεί την ένωση της με την κίνηση της ψυχής.</p>
<p>Αναφέρομαι στην θεωρία της αφής της δάδας του Ολυμπίου φωτός όπου απαιτείται η προετοιμασία της δάδας για να δεχθεί το άναμμα της ψυχής.</p>
<p>Στη δεύτερη περίπτωση προκύπτουν κάποια ερωτήματα που αφορούν την πορεία της σωματικότητας-ύλης κατά πόσον κινείται εντελώς τυχαία ή εμπεριέχει σκοπό και αν ναι τότε πως εισβάλλει μέσα στην ύλη και την καθοδηγεί προς τον σκοπό. Σημαίνει επίσης πως κάτι που επιδέχεται σκοπού είναι από την φύση του άσκοπο και τυχαιογενετικό και στην ουσία του ανυπόταχτο.</p>
<p>Από την άλλη τίθεται το ερώτημα του τι είναι η ψυχή. Είναι κάτι διαφορετικό από την ουσία του σώματος που θα μπορούσε να υπάρχει χωρίς αυτό; Αλλά αν μπορούσε να υπάρχει χωρίς αυτό τότε ποια ανάγκη την οδηγεί να έρθει σε σχέση και ένωση με την ύλη-σωματικότητα;</p>
<p>Η δεύτερη περίπτωση έχει πολλά κενά και μας οδηγεί σε υποθέσεις και φαντασιακά πεδία.</p>
<p>Ενώ η πρώτη περίπτωση της παραγωγής της νόησης μέσα από την εξελικτική διαδικασία της ύλης-σωματικότητας έχει λιγότερα κενά και ταυτόχρονα εδράζεται στον Νέο Λόγο και στην διαφορετικότητα της κοινής ουσίας ψυχής και σώματος, διαφορετικότητα ποιότητος και ταχύτητος.</p>
<p>Στη δεύτερη περίπτωση νους και ύλη συνυπάρχουν και συνδιαλέγονται και συμπορεύονται σε ένα αιώνιο γίγνεσθαι.</p>
<p>Επιστρέφοντας στην αρχική μας πρόταση περί των τεσσάρων εκφάνσεων της νόησης και εφόσον την συνδέσαμε με την συμπαντική κίνηση και την παραγόμενη συμπαντική νόηση κατανοούμε πως η Νόηση είναι κοσμική βούληση της ζωής, της ομορφιάς, της ηθικής τάξης, και της λογικής διάταξης και εργονομίας που εκπορεύεται από μιαν κοσμική κίνηση και κατάσταση της ουσίας που δεν αποδομείται ούτε ελαττώνεται. Αυτή την κίνηση και ορμή ονομάζουμε κοσμική ψυχή η οποία συντρέχει με τις βαρυτικές και εκτατές μορφές της ουσίας και μορφοποιεί και κατευθύνει.</p>
<p>Η ψυχές των ανθρώπων είναι απορροές της κοσμικής ψυχής που έχουν ως σωματική τους βάση το ανθρώπινο σώμα. Ενώ η κοσμική ψυχή έχει ως βάση της το σώμα της έκτασης και των απείρων σχέσεων των συστημάτων της εντός των οποίων παράγονται νοήσεις ουράνιων συστημάτων.</p>
<p>Πάνω σε αυτή την γραμμή σκέψης θα μπορούσαμε να πούμε πολλά και να θέσουμε μυριάδες ερωτήματα. Όμως το νόημα είναι να σκεφτούμε διαφορετικά. Να εγκαταλείψουμε τις δοσμένες αλήθειες που γίνονται πελώρια εμπόδια στο δρόμο της αναζήτησης και εν τέλει γίνονται εξουσιαστικά δόγματα και φυλακές της ζωής.</p>
<p>Συνάγεται επίσης πως η προσέγγιση της αλήθειας του όντος δεν είναι δυνατή μόνο δια της λογικής αλλά δια όλων των εκδηλώσεων της νόησης, της αισθητικής, της ηθικής και της βουλητικής που απολήγει στην δημιουργία πραγμάτων και πολιτειών.</p>
<p>Αυτά για σκέψη και αναζήτηση νέων οριζόντων πέρα από τα κατεστημένα ιδεολογήματα.</p>
<p>Λουκάς Σταύρου</p>
Για την ελληνική μυθολογική κοσμογονία
2022-08-25T00:00:00Z
2022-08-25T00:00:00Z
https://lukestavrou.com/2022/08/25/mithologiki-kosmologia/
<p>Στην ελληνική μυθολογική κοσμογονία κάτω από τις ανθρωπομορφικές αφηγήσεις της αναγνωρίζουμε τον εμπράγματο Λόγο του αιωνίου γίγνεσθαι που είναι εκεί πριν την ανάδυση των θεών, συνυφασμένος με την τυχαιότητα.</p>
<p>Οι Έλληνες μυθολόγοι αφηγούνται το βάθος του είναι πριν από τον χρόνο.</p>
<p>Το πέρασμα από την μυθολογική αφήγηση στην φιλοσοφική έρευνα και τον λόγο δεν αποτελεί ρήξη με την παράδοση, που ας σημειωθεί μεταδιδόταν από γενιά σε γενιά προφορικά ως λόγος μητρικός προς τα τέκνα, αλλά λογική συνέχεια του μύθου.</p>
<p>Η δύση έκανε λάθος στις εκτιμήσεις της στη σχέση μύθου και φιλοσοφίας.</p>
<p>Χωρίς την αρχέγονη ελληνική μυθολογική κοσμογονία δεν θα υπήρχε η ελληνική φιλοσοφία.</p>
<p>Στο Τίμαιο ο Πλάτων ονομάζει τους αρχαίους μυθολόγους μεγάλους φιλοσόφους και αστρονόμους.</p>
<p>Από εκεί αρχίζει η πνευματική μας παράδοση. Από την μυθολογική κοσμογονία.</p>
<p>Εν τέλει οι θεοί ως εκδηλώσεις της σκοπούσας ενέργειας της νόησης δεν μπορούν να υποτάξουν το έλλογο και τυχαιογενετικό αιώνιο γίγνεσθαι.</p>
<p>Από αυτό το βάθος αντανακλάται στην δική μας ύπαρξη η ελευθερία. Διότι δεν είμαστε προγραμματισμένα κατασκευάσματα αλλά δημιουργήματα δύο ροπών του Είναι, της τυχαιότητας και του Νου και ως εκ τούτου όντα αυτόνομα και ανυπόταχτα.</p>
<p>Λουκάς Σταύρου</p>
Ο μαζάνθρωπος της δύσης
2022-06-01T00:00:00Z
2022-06-01T00:00:00Z
https://lukestavrou.com/2022/06/01/mazanthropostisdidis/
<p>Το χαρακτηριστικό στοιχείο του σύγχρονου κόσμου είναι ο μαζάνθρωπος.</p>
<p>Οι ρίζες αυτού του ανθρώπινου τύπου είναι πολύ βαθιές μέσα στον ιστορικό χρόνο.</p>
<p>Ουσιαστικά ο μαζάνθρωπος αρχίζει να κάνει την εμφάνιση του μετά την καταστροφή της φιλοσοφικής κοσμολογίας και την επιβολή των εξουσιαστικών αφηγημάτων των αυτοκρατοριών.</p>
<p>Η αυτονομία των πόλεων κρατών είναι συνυφασμένη με την κοσμολογική ελευθερία.</p>
<p>Το πέρασμα από την αυτονομία της πόλεως στην αυτοκρατορία επέβαλε ταυτόχρονα την καταστροφή της κοσμολογικής ελευθερίας.</p>
<p>Στον δυτικό κόσμο η κοσμολογική ελευθερία έχει ως γενέθλιο τόπο της την Ελλάδα.</p>
<p>Τι σημαίνει κοσμολογική ελευθερία;</p>
<p>Σημαίνει ότι η παράσταση που έχουμε για το Είναι καθορίζεται από την ελευθερία της νόησης και έτσι ο κόσμος γίνεται διάκοσμος και περιέχον του ανθρώπου.</p>
<p>Στις μεγάλες κοσμολογικές θεωρήσεις των προσωκρατικών για παράδειγμα , ο άνθρωπος δεν ορίζεται ως κάτι το αυτοτελές αλλά ως συμβάν του κοσμικού γεγονότος και περιεχόμενον αυτού.</p>
<p>Τούτη η αντίληψη αντικατοπτρίζεται στην πολιτική κοινωνία η οποία νοείται ως το μείζον υποκείμενο που περιέχει την ατομικότητα και την νοηματίζει καθιστώντας την συνυπεύθυνη της συλλογικής κατάστασης και ως εκ τούτου επιφορτισμένης με το καθήκον να πραγματώνει την ελευθερία ως συμμετοχή στα κοινά δηλαδή ως πραγμάτωση της αρχής του πολίτη.</p>
<p>Η αρχή του πολίτη γεννήθηκε στην αρχαία Ελλάδα και είναι απότοκος της κοσμολογικής ελευθερίας που τέθηκε εμπράγματα από γίγαντες της διανόησης και της τέχνης.</p>
<p>Η αυτονομία της πόλεως με τους ελεύθερους πολίτες της, ιδιοκτήτες και οπλίτες, διασώζει την ελευθερία της νόησης και αναδεικνύει το γεγονός της οργανωμένης παιδείας.</p>
<p>Όταν όμως η ιστορική αναγκαιότητα παρήγαγε τον θεσμό της αυτοκρατορίας τότε η ελευθερία της νόησης τέθηκε στο περιθώριο διότι η εξουσία απαιτούσε αφενός κάθετες δομές και αφετέρου ελεγχόμενες συνειδήσεις δηλαδή απαιτούσε την μετατροπή του πολίτη σε υπήκοο.</p>
<p>Ο μαζάνθρωπος της ανατολής θα είχε τεθεί πολύ πριν την Ρώμη αν δεν υπήρχε η εποποιία του Μαραθώνα.</p>
<p>Θέλω να πω ότι η αρχή της αυτοκρατορίας και του υπηκόου μαζανθρώπου δεν είναι γέννημα της δύσης αλλά της ανατολής.</p>
<p>Η περσική αυτοκρατορία είναι η εγγύτερη περίπτωση δεσποτισμού και μαζικού χυλού των λαών. Χωρίς να αποκλείσουμε την Κίνα με τα βασίλεια της και τις κάθετες εξουσίες της.</p>
<p>Μετά την αποτυχία της περσικής επικράτησης και εξάπλωσης στη δύση η δύναμη που εισήγαγε τον δυτικό μαζάνθρωπο είναι η Ρώμη.</p>
<p>Αρχίζουν τότε να εμφανίζονται εξουσιαστικά δόγματα και να τίθεται η ανάγκη εξαφάνισης της κοσμολογικής ελευθερίας ως κάτι αντίθετο στην εξουσιαστική πραγματικότητα.</p>
<p>Η Ρώμη έθεσε το κοσμολογικό πλαίσιο του εξουσιασμού και του ελέγχου των συνειδήσεων των υπηκόων της που παρά την καταστροφή ή μετάλλαξη της εξακολουθεί σήμερα να υπάρχει το ίδιο εξουσιαστικό κοσμολογικό πλαίσιο.</p>
<p>Η Ρώμη άφησε πίσω της ως κληρονομιά του σύγχρονου εξουσιασμού το πρότυπο του μαζανθρώπου που εξ απαλών ονύχων διαμορφώνεται η συνείδηση του από τις εξουσιαστικές φαντασιακές παραστάσεις που αποτελούν κρατικές αλήθειες που εμφυτεύονται στους υπηκόους δια της παιδείας.</p>
<p>Αυτό που ονομάζουν δυτικό κόσμο και επιχειρούν να τον συνδέσουν με τον ελληνισμό και την αρχαία Ελλάδα είναι ένα μεγάλο ψέμα.</p>
<p>Ο λεγόμενος δυτικός κόσμος στήθηκε πάνω στα ερείπια της ελληνικής ουσίας καθότι οι μεγάλες μάζες των λαών της δύσης υπόκεινται σε μακραίωνη πλύση εγκεφάλου από τις δυνάμεις της κάθετης εξουσίας που μεταλλάχθηκαν και πέρασαν από την αυτοκρατορική εποχή στην σύγχρονη δημοκρατία με τις τρομερές υπερεξουσίες της, τις οικονομικές , τις πνευματικές και τις πολιτικές.</p>
<p>Η δύση παραμόρφωσε τις ελληνικές αξίες και διαστρέβλωσε το νόημα των ελληνικών νοημάτων.</p>
<p>Έτσι ο σύγχρονος μαζάνθρωπος χειραγωγούμενος από πανίσχυρα μέσα εξουσίας και ελέγχου ονομάζεται πολίτης και το πολιτειακό τερατούργημα στο οποίο είναι αλυσοδεμένος ονομάζεται δημοκρατία.</p>
<p>Αυτόν τον κόσμο της δύσης δεν τον δεχόμαστε.</p>
<p>Έχοντες ως στρατηγικό πνευματικό βάθος τον αρχαίο ελληνισμό, με την νοητική του ελευθερία, την πολιτειακή του αυτονομία, την αρχή του πολίτη-ιδιοκτήτη-οπλίτη, επιχειρούμε αν όχι να αλλάξουμε την δύση τουλάχιστο να απαλλαγούμε από τα δεσμά της και να ανορθώσουμε εκ νέου την μεγάλη ελληνική συμπολιτεία στην αρχέγονη γη του ελληνισμού για να αντικαταστήσουμε τον θλιβερό χειραγωγούμενο μαζάνθρωπο σφηνωμένο μέσα στην παρανοϊκή ατομικότητα του με τον κοσμικό, τον μεγάθυμο και έλλογο άνθρωπο που δημιουργεί πολιτείες ελευθερίας και δικαίου υψώνοντας σεβασμό και ευχαριστία στον συμπαντικό οίκο που τον περιέχει.</p>
<p>Λουκάς Σταύρου</p>
Τους θεούς οψόμεθα
2021-09-21T00:00:00Z
2021-09-21T00:00:00Z
https://lukestavrou.com/2021/09/21/theusopsometha/
<p>Ποια είναι η ουσία των θεών;</p>
<p>Η ουσία των θεών δεν διαφέρει από την ουσία της πέτρας. Διότι η ουσία του κόσμου είναι μια και κοινή σε όλα τα επιμέρους όντα και πράγματα.</p>
<p>Η διαφορά της μορφής των θεών από τα ορατά σε εμάς πράγματα έγκειται στην ταχύτητα που συνθέτει την οντότητα τους.</p>
<p>Αν η πέτρα υψωθεί στην ταχύτητα του φωτός δεν θα παραμείνει πέτρα άλλα θα γίνει φως.</p>
<p>Η ταχύτητα αλλάζει την οντολογική- μορφολογική σύσταση και ποιότητα των όντων.</p>
<p>Ομοίως ο χώρος είναι μορφή και σύμπλεγμα ταχυτήτων και όχι κάτι το αυτόνομο και αυθύπαρκτο.</p>
<p>Πέρα από την ταχύτητα του φωτός που είναι η συνισταμένη ταχύτητα σχέσεων στο κοσμικό μας γένος ή σύστημα υπάρχει η απειριζόμενη ταχύτητα που είναι η μορφική κατάσταση του γενεσιουργού Νου.</p>
<p>Από τον Ηράκλειτο ήδη γνωρίζουμε πως η εκπύρωση του κοσμικού γένους εξαφανίζει τον χώρο διότι έχουμε μετάβαση στην υπερχωροχρονική και άπειρη και νοητική ταχύτητα εκ της οποίας εκ νέου δημιουργούνται κατά την τάξη του διαφοροποιητικού Λόγου νέα κοσμικά γένη.</p>
<p>Ο Λόγος είναι τρόπος ύπαρξης των πραγμάτων και εν γένει της ουσίας των πάντων και μπορούμε να τον κατανοήσουμε εξετάζοντας επισταμένως το ενώπιον μας δηλαδή τον αισθητό κόσμο.</p>
<p>Ο Λόγος δεν είναι οντότητα που συμπορεύεται με τα πράγματα ή είναι ανεξάρτητη από αυτά αλλά τρόπος ύπαρξης και γένεσης των πραγμάτων επί του οποίου εδράζεται όχι μόνο η δική μας γνωρίζουσα νόηση αλλά και η γενεσιουργός κοσμική νόηση.</p>
<p>Ο Λόγος παράγει μορφές νεογενετικώς και τυχαιογενετικώς χωρίς να μπορεί η γενεσιουργός νόηση να καταργήσει τον Λόγο διότι ο Λόγος είναι τρόπος της ουσίας την οποία ονομάζουμε ύλη.</p>
<p>Εκ του Λόγου προέρχεται το αδιάκοπο τυχαιογενετικό και νεοογενετικό και εκ της γενεσιουργού νοήσεως προέρχεται ο σκοπός. Εξ αυτής εκπτύσσεται το όραμα της δημιουργίας.</p>
<p>Ο γενεσιουργός νους γεννά μορφές και ως τέτοιος είναι ενέργεια μέσα στα πράγματα κατιούσας και ανιούσας ταχύτητας μέσα στα κοσμικά γένη.</p>
<p>Ο νους ως μορφογενετική ενέργεια και μεταβολή της νοητικής ταχύτητας κατά την ανάγκη του Λόγου, δημιουργεί πρωταρχικά τις αρχετυπικές ροπές του που είναι οι θεοί.</p>
<p>Οι Θεοί είναι όντα που μεταφέρουν το όραμα του νου στο δημιουργημένο πεδίο δράσης.</p>
<p>Κάποιες θεϊκές οντότητες δρουν στο υπερχωροχρονικό πεδίο και κάποιες άλλες εισχωρούν και εμπλέκονται με τα κοσμικά γένη ως μορφική και σκοπούσα ενέργεια μέσα στην χωροχρονική ύλη.</p>
<p>Και έτσι η χωροχρονική ύλη γίνεται θεϊκή παρουσία και εμφάνεια του απρόσιτου νοητικού οράματος.</p>
<p>Εν κατακλείδι οι θεοί δεν είναι υπεράνω της κοσμικής ουσίας και του Λόγου-τρόπου αυτής αλλά δυνάμεις υποκείμενες στην ανάγκη και συμμετέχουσες στην κοσμική τάξη και αέναη δημιουργία.</p>
<p>Η παρουσία της ενέργειας των θεών είναι παντού.</p>
<p>Ο άνθρωπος και κάθε όν με νόηση δεν είναι ον ανάξιο λόγου ή πεπτωκώς όπως νομίζουν κάποιοι αλλά αποτελεί προέκταση του κοσμικού γενεσιουργού νου στις χαμηλές ταχύτητες της βαρυτικής ύλης και ο προορισμός του δεν είναι να σέρνεται στη γη ταπεινωμένος και υποταγμένος αλλά να αναγνωρίσει την θεϊκή ουσία και τον προορισμό του και να σηκώσει το ανάστημα του ως γένος θεϊκό με ευγνωμοσύνη προς τους θεούς.</p>
<p>Τέλος να πω ότι οι θεοί μπορούν να παίρνουν διάφορες μορφές και φανερώσεις χωρίς να μειώνεται η ουσία και η ουράνια ενέργεια τους.</p>
<p>Τους θεούς οψόμεθα.</p>
<p>Λουκάς Σταύρου</p>